söndag 19 augusti 2012

Ny- och färdigmålat....



Målaren har gjort sitt. Det blev helvitt (S-0502Y, samma som dörrar och fönster) och jag är supernöjd. Började med ljusgrått, men det kändes inte rätt.... Väldigt svårt med färg.

Nu skall bara allt bråte från den gamla stugan bort från tomten. Den enorma jordhögen (som jag står på här) skall ner där stugan stått. Sedan skall det sista med trädäcket fixas. Men vi stortrivs. Ljuvligt när hela familjen kan vifta med armarna - samtidigt - inomhus!



13 kommentarer:

mariasvitabo sa...

Sååå fint det blir! Snyggt med vitt på huset!

Kram Maria

Ett hus i vitt sa...

Ljuuuuuvligt :).
Och bra jobbat!!
Kram

MITT VITA HUS sa...

Så himla snyggt det blev, helt klart snyggast i vitt:)

Kram kram

Vickan sa...

Där bor ni bra:) tack för fina ord hos mig. Det betyder mkt! Jag kommer framåt men måste liksom pysa ibland.
Kram på dig!

Septemberflikka sa...

Skitsnyggt! Förstår att ni kommer att trivas där. Ser fram emot mer interiörbilder sen.

kram

Nina sa...

Oh My God vad fint! Älskar ditt hus ❤

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Så fint det blivit! Det här med färg är jättesvårt. Bara vitt är ju en hel vetenskap. Skitigt mot snön, fel ton mot himlen.. ja you name it.
Må så gott!

Ida sa...

Så otroligt fint det blivit. Ser såå stort ut, får man fråga hur många kvm det är på? Ha en skön start på vekcna, imorgon gäller det för våra kids :).. kram!

Limetwig sa...

Så fint, så fint! Tur det står buskar runtenom för annars hade man blitt bländad av dess skönhet :)

Fridas gård sa...

Så fint det blev till slut - grattis!!! Kram Therese

Linda sa...

Jisses, vilket fint hus ni har! Kanon!

Kram, kram

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen!

Fantastiskt vackert hus ni har nu (också!). Jättefint i helvitt!

Hoppas allt är bra med dig & familjen!

Kram Jes ♥

Ps! Jag har visst missat att länka till din "nya" sida, men det gör jag nu på studs!! :)

Unknown sa...

Jag har hittat mitt DRÖMHUS!! Får jag låna denna bilden?
Gud så fint ni kommer få det :)